tisdag 11 december 2012

Fikaerica goes lapptäcke med:)

Min nya hobby. Mer info kommer. Jag som knappt kan sy:)

Första bebisfilten. Glömde tyvärr ta bild av den då den var färdig och ihopsydd. Tog fleecefilt som baksida.

Först tvättade jag alla tyger, strök, klippte rutor 12.5x12.5 cm och sicksackade alla kanter.
Sedan la jag ut rutorna och bestämde utseende. Jag sydde ihop längder, strök alla skarvar innan jag sydde ihop längderna med varandra. Jag klippte ut en lagom ruta från en fleecefilt och la den emot framsidan av täcket, sydde ihop 3 sidor + lite av den 4e innan jag vände den åt rätt håll och sydde igen den sista sidan. Jag sydde den förhande (eller jag hade sytt igen ca hälften av den sidan med maskin och tog resten förhand).

andra bebisfilten.

Sy längder och pressa alla kanter.

Här syr jag ihop alla längder och sedan stryker jag kanterna.

Fleecefilt på baksidan. 5x7 rutor har jag använt till barnfiltarna.

Nu är även en kudde klar och snart dotterns överkast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar