onsdag 2 augusti 2017

Sommardessert, cheesecake i glas, underbart gott! Du kan göra den glutenfri!

Så då har jag en ny favorit! Enklare än så här blir det inte. Jag hittade det på https://linneasskafferi.se/ Jag brukar alltid ändra i recept men inte denna gång! Alltså så gott så vi gjorde det två dagar i rad. Det var ju ändå två olika besökare så då är det väl helt befogat ändå:)



Cheesecake i glas/underbar sommardessert, 4 stora portioner (För mig blev det även två mindre portioner till barnen)

2 dl lätt vispad grädde
2 dl mosade bär, jag tog 1 dl röda vinbär och 1 dl hallon
0.75 dl strösocker
200 g cream cheese

10-12 digistivekex, glutenfria för glutenfritt recept:) Recept här

Vispa grädden lätt i en skål. Vispa ihop övriga ingredienser i en separat skål med elvisp. Vispa sedan ner grädden till en härlig fluffig dessert. Varva kexbitar och krämen. Servera på stört och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar