onsdag 13 juli 2016

Sandwich, ett hyfsat försök men jag vet hemligheten...

Då har jag idag provat att göra egen sandwich. Iom att mamma ej tål gluten så var det kul med ett recept utan det. Jag kan definitivt tänka göra det igen för det var väldigt lätt. Så likt sandwich då, nja den är rätt fluffig kakdegen så inte så likt men jag tackar ändå Ica för receptet. Jag la till lite kokos på bakplåtspappret vilket alltid är smaskigt. Nästa gång tänker jag göra mina whoopiesar, se recept här. De smakar verkligen som sandwichar men då fyller jag med glass istället för smörkräm.



Sandwichliknande glass

3 ägg
1 dl socker
0.75 dl potatismjöl
2 msk kakao
1 tsk bakpulver

lite kokos att strö på bakplåtspappret
glass

Sätt ugnen på 250 grader. Ta fram en långpanna med mått 30x40 cm och klä med bakplåtspapper. Idag smorde jag pappret lite för det är så stönigt om kakan fastnar...
Vispa ägg och socker pösigt. Blanda potatismjöl, kakao och bakpulver i en skål och sikta i det i äggsmeten. Häll upp i långpannan och grädda i nedre delen av ugnen i 5 minuter. Stjälp upp kakan på ett bakplåtspapper (som man kan strö kokos på) och låt svalna.
Skär i bitar och lägg glass emellan och njut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar